Portal o powiększaniu piersi i nie tylko!

powiekszaniepiersi24.pl

Menopauza – Jak sobie z nią radzić?

Menopauza to specyficzny okres w życiu. Zaburzenia gospodarki hormonalnej, które mają miejsce w organizmie kobiety bardzo często odbijają się negatywnie na kondycji fizycznej, jak i psychicznej.

Menopauza – objawy

Każdy przypadek jest inny. Zaburzenia w produkcji hormonów mogą nieść za sobą różne „skutki uboczne”, do najpopularniejszych zaliczamy:

Zaburzenia miesiączkowania – termin „menopauza” oznacza tak naprawdę ostatnią miesiączkę.

Huśtawkę nastrojów – rozstrojenie, nadmierna drażliwość oraz liczne zachcianki.

Tycie – przybieranie na wadze to bardzo powszechne zjawisko. Spowolnienie metabolizmu i nadmierny apetyt może doprowadzić nawet do otyłości.

Trądzik – wypryski pojawiają się głównie na twarzy, brak odpowiedniej pielęgnacji może doprowadzić do stanu zapalnego i wystąpienia trądziku.

Męczliwość – osłabienie organizmu i brak wytrzymałości powoduje, że kobieta staje się nieco bardziej flegmatyczna, by nie powiedzieć leniwa.

Menopauza – w jakim wieku?

Klimakterium to okres, który najczęściej rozpoczyna się w okolicach 40-50 roku życia kobiety. Co do jego wystąpienia nie ma zasady. Stwierdzono jedynie jedną zależność, a mianowicie: Panie, które rozpoczęły miesiączkowanie później od swoich rowieśniczek szybciej przekwitają.

Menopauza – jak rozpoznać?

Menopauza to specyficzny czas w życiu kobiety, którego objawy są jednak bardzo zbliżone do chociażby ciąży. Wielokrotnie dochodziło do pomyłek w indywidualnej diagnozie. Kobiety bardzo często nie były świadome, że to nie menopauza jest odpowiedzialna za takie objawy, a właściwie – ciąża.

Rozpoznania można dokonać wykonując badania hormonalne. Do tego niezbędna jest wizyta u endrokrynologa. Alternatywną, ale nie dającą 100% skuteczności metodą jest wykorzystanie testów na menopauzę dostępnych w aptekach. Działają bardzo podobnie do testów ciążowych.

Menopauza – jak sobie z nią radzić?

Rozwiązaniem, które polecają lekarze to przede wszystkim zmiana trybu życia na zdrowszy. Odżywianie, aktywność fizyczna i relaks – to recepta na łagodne przejście przez ten niepożadany okres czasu.

5 zasad zdrowego trybu życia

To, że prowadzenie zdrowego trybu życia jest świetnym sposobem na menopauzę – jest więcej, niż pewne. Wzrasta świadomość społeczna, a co za tym idzie coraz więcej osób podejmuje trudy profilaktyki chorób cywilizacyjnych, takich jak chociażby nadwaga. Chcesz dołączyć do tego grona? Zobacz, co zrobić, aby Twój styl życia był „fitness”.

Fitness to pojęcie, które dotyczy nie tylko fizycznej sfery. Wyróżnia się także fitness emocji oraz umysłu. Dzisiaj pokazujemy pięć kluczowych elementów wpływających na ‘bycie fit’. Zapraszamy do lektury!

Krok pierwszy – odżywianie
To, co jemy ma ogromny wpływ na to jak funkcjonujemy. Jeśli Twoja dieta będzie zdrowa, pełnowartościowa i przede wszystkim odpowiednio zbilansowana to nie tylko poprawi się Twoja sprawność fizyczna. Zapobiegniesz dzięki temu chorobom (m.in.: miażdżycy, nadciśnieniu tętniczemu) oraz poprawisz własne samopoczucie.

Krok drugi – relaks
Twoje emocje i umysł potrzebują odpoczynku. Zapewnij swojemu organizmowi codzienną dawkę relaksu. Jego forma jest dowolna, ważne by spełniała swoje funkcje – tudzież eliminowała stres i pozwalała odpocząć.

Krok trzeci – sen
O ile relaks jest odpoczynkiem dla sfery duchowej, o tyle sen odpoczynkiem dla sfery fizycznej. Musisz spać minimum sześć godzin na dobę. Istotne jest również to, aby Twój rytm dobowy był regularny (stałe pory zasypiania i wstawania).

Krok czwarty – aktywność fizyczna
Realizacja prostych, niewyczerpujących form aktywności fizycznych to swojego rodzaju trening zarówno dla ciała, jak i duszy. Korzyści z 30-40 minutowej, codziennej aktywności są ogromne. Szczególnie polecane są ćwiczenia o charakterze aerobowym.

Krok piąty – suplementacja
Stosowanie suplementów diet nie jest konieczne, ale jest jak najbardziej wskazane. Pamiętaj by korzystać tylko i wyłącznie z naturalnych preparatów, które nie powodują żadnych skutków ubocznych. Suplementy to uzupełnienie, a nie substytut diety.

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2020 Portal o powiększaniu piersi i nie tylko!

Theme by Anders Norén